Как се добавя продукт в Opencart | SEO

Как се добавя продукт в Opencart | SEO

Вие навярно сте нов потребител на платформата Opencart. Без да губим време ще ви покажем как правилно да добавите вашите продукти и да стартирате тяхната продажба в интернет пространството.

След като се логнете в административния панел (линка трябва да е от вида http://vashiyat-web-site.com/admin). Ако имате проблеми с линка за вход се обърнете към вашия администратор или към нашия екип за помощ.

Изберете от менюто Каталог > Продукти (Catalogue > Products)

Натиснете бутон „Добави“ (Add) или копирай в зависимост от това как ще ви бъде по-лесно ад създадете следващия продукт от предходен, ако има такъв.

*Ако искате да промените продукт то го потърсете по име в полетата под бутоните и натиснете „Промени“

Ще се появят на екрана 11 таба -> Общ, Данни, Връзки, Атрибут, Опция, Профили, Намаление, Специален, Картинка, Наградни точки и Дизайн ( General, Data, Links, Attribute, Option, Profiles, Discount, Special, Image, Reward points and Design).

Удебелените са важни, а всички други полета са допълнителни.

Таб | Общ

как изглежда примерен продукт в опънкарт - как се добавя информация правилно SEO

kak da dobаwq informaciq za produkt w opencart

От тук започва същисната част по описване на вашуия продукт. За тази цел сме ви приготвили оптимални изисквания за най-добри резултати:

  • Име на продукта(product name): Стартира с ключова дума. Дължина 40 до 80 символа (първите 60 са важни) Пример: Име на продукта 50 грама / 30 дози | *Производител
  • **Заглавие на продуктова страница на продукта: Стартира с ключова дума. Дължина 40 до 80 символа. (първите 60 са важни) Пример: Име на продукта ( оригинално име) помага за нещо | Производител
  • Описани (meta) (meta description): Съдържа 2-3 ключови думи. Дължина 80 до 160 символа. Пример: Име на продукта познат като оригинално име е изключотелно ефикасен за това, онова и другото. Ние ви предлагаме Името на продукта на изключително добра цена и високо качество.
  • Ключови думи (keywords): име на продукта, оригинално име, това, онова, другото. Има се предвид под това и онова, полезните функции на продукта примерно, против косопад, против оплешивяне, сияйна коса.
  • Описнаието на продукта (description) да съдържа 2-3 пъти Заглавен таг 1 ( Heading 1), поне още 2-3 пъти Залавен таг 2, описание не по малко от 30 реда съдържащо всякакви форми на името на продутка и неговите полезни действия ( ключови думи). Пример за това е BOLD-ването на името на продукта, продукта еди кой си … и т.н. важното е да се подчертавата важните свойств аи името на самия продукт за да са ясно откроими от потребителите. При ползване на други източници на инфорамция за продукт или услуга НЕ копирайте директно текста, защото при копиране на тескта от друг сайт запазвате форматирането на изходния сайт и така визуализирането на всеки каш продукт ще бъде различно в зависимост от изходния сайт. Препоръчително е да копирате текст от друг сайт – да го поставите в обикновен текстов редактор като Notepad и копирайки го от Notepad  да го поставите във вашия сайт – така се елиминира всякакво форматиране и текста ви е готов за обработка.
  • Тагове за продукта (product tags) – това са нещо като категории, но могат да се изпозлват за свързване на продукти на ниво техните характеристики. Пример: неръздаем, елекстрически

ВАЖНО! Не забравяйте да запазите с бутона „Запази“.

Таб | Данни

Избор на правилната информация в раздел данни в Opencart

kakwo da wuwedem w radel danni w opencart magazina ni

  • Модел (model): Модел на продукта. Измислете си номеклатура, ако все още нямате.
  • SKU – номер под който завеждате стоката във вашия магазин
  • UPC – универсален продуктов код
  • EAN – европейски код
  • JAN – японски код
  • ISBN – интернационален код
  • MPN – партиден номер на производителя
  • Местоположение (location) – къде държите продукта
  • Цена (price) – цена без разпродажба и доставка
  • Клас такса (tax class) ( ако цената е без ДДС, трябва да изберете такса -> ДДС. Ако нямате таква вижте как се работи с такси тук)
  • Количество (quantity) – бройка продукти, с които разполагате
  • Минимално количество (minimum quantity per order) – минимален брой при поръчка, обикновено е 1
  • Извади от наличността (remove from quantity) – дали да изважда от налиността въведена по горе (Количество) или не.
  • Не е наличен статус (unavailable status) – статуса на продукта видим за клиента, който ще се показва при липса на наличност.  Той е настроен по подразбиране.
  • Изисква доставка (requires delivery) – дали продукта изисква доставка и съответно при пазаруване тя да се отрази в поръчката
  • SEO ключова дума (SEO keyword) – това не е просто дума, това е част от линка към съответното съдържание. Ключовата дума е уникална за целия ви сайт. Ключовата дума се изписвам САМО с малки латински букви и тирета. Пример: kluchova-duma. След това може да отворите вашият магазин и да достъпите тази категория чрез ключовата и дума http://vashiyat-web-site.com/kluchova-duma. Също така като поствате връзка към вашия магазин и съответния продукт или категория то вида на линка ще е като този, който вече споменахме.
  • Изображение(Image) – заредете изображение с помощта на файловия мениджър. Натиснете „Избери файл“ (choose file). !ВАЖНО снимките ви трябва да са с добро качество, без водни знаци на чужда марка и да се преименуват спрямо ключовата дума (marka-model-cena-tip.jpg като cena се има предвид дуамта цена. Проверете след като качите 2-3 изображения на различни категории дали те се виждат.
  • Дата на наличност (data available)- дата на въвеждане на продутакв магазина – изпозлва се за манипулиране на подредбата на стоките в категориите ак не се използва Ред-а им
  • Размери (domensions DxWxH) – размери на продукта, ако се занят и продукта ще се изпраща по куриер.
  • Клас дължина (tax class)- мерна единица за въведената дължина
  • Тегло (weight) – теглото на единица продукт
  • Клас тегло (weight class) – мерна единица за тегло
  • Статус (status) – Разрешен или забранен за виждане от посетителите на страницата
  • Ред (order) – номер на продукта  в категорията. Ако не въведете номер Оpencart приема, че всички продуктиса с номер нула. Ако въведете номер 5 то тогава този продуктиса ще излезне последен( другите нали са 0). Ако обаче въведете номера на всеки продукти то платформата ще подреди продуктите спрямо номерата. Използвайте цифри 10, 20, 30 и си оставете място между тях за да може лесно после да добавяте и намествате нови елемети.

ВАЖНО! Не забравяйте да запазите с бутона „Запази“.

Таб | Връзки

как да добавя информация за продукта и неговите връзки

  • Производител (manufacturer) започнете изписването на производителя в полето и изберете с мишката правилната от появилите се. За целта трябва преди това да сте въвели производителя в списъка. Ако не знаете как прочетете Въвеждане на производител в Opencart
  • Категории (categories) – започнете изписването на категорията в полето и изберете с мишката правилната от появилите се. Може да добавите един продукт в повече от една категория по същия начин. Ако още не сте създали категориите вижте как се създават категории в Opencart.
  • Филтри (filters) не въвеждате освен, ако не знаете за какво се позлват. Повече за филтрите ще научите тук.
  • Магазини (stores) оставете по подразбиране, ако имате смао 1 магазин в списъка.
  • Изтегляния (downloads) – започнете изписването на файл за сваляне асоцииран с продукта в полето и изберете с мишката правилната от появилите се. За да изберете файл трябва преди това да сте го прикачили в платформата. Прикачане на файлове в Opencart разяснява как става това.
  • Свързани продукти (related products) започнете изписването на продукти, които искате да бъдат свързани с този в полето и изберете с мишката правилната от появилите се.. Изпозлва се за предлагане на продукти сходни на въвеждания. Съществуват модули за автоматично предлагане на свързани продукти – обърнете се към вашия администратор или към нас в раздел Контакти

* Ако производителя ви се извежда автоматично не го въвеждайте в името.

**Ако нямате такова поле за целите на оптимизацията се обрънете към администратора да ви го добави.

ВАЖНО! Не забравяйте да запазите с бутона „Запази“.

Таб | Атрибут

Използва се за добавяне на технически данни към продукта. Пропуснете при не-технически продукти

За какво служат атрибутите в опенцарт

Натиснете „Добави атрибут“

  • Параметър (parameter) – започнете изписването на параметър в полето и изберете с мишката правилната от появилите се за да въведете неговото описание. Ако не се появява атрибут прочетете Въвеждане на атрибути в Opencart
  • Текст (text) – веведете описание(стойност) на параметъра

ВАЖНО! Не забравяйте да запазите с бутона „Запази“.

Таб | Опция

Използва се за въвеждане на разновидности – размер, вид, разфасовка

за какво се ползват опциите в опънкарт

Започнете въвеждането на опция от ляво до знака +. Веднага щом се появи търсената от вас опция я изберете с клик на мишката. Ако нямате предефинирани опции за разновидности разгледайте въвеждане на опции и разновидности за продукти в Opencart. За жалост opencart няма по-подразбиране възможност за свързване на съвкупност от опции, за това се обърнете към администратора или към нас за да ви добавим този opencart модул.

  • Задължително (required) – изберете дали клиента трябва да избере опция или може да купи продукта на параметрите оказани в таб Данни
  • Стойност на опцията (option value) – изберете от падащото меню търсената от вас разновидност/опция. Добавете толкова опции колкото са ви нужни.
  • Количество (quantity) – въведете, ако следите, складово количество за тази опция. Складовата наличност се доабвя към вече въведените в таб Данни налични бройки.
  • Извади от наличността (manage quiantity) – изберете дали ще намаляват наличностите или не.
  • Цена (price) – изберете дали цената на тази опция е по-скъпа или по-евтина от въведената в таб Данни.
  • Точки (reward points) – въведете брой точки, които регистриралия се клиент ще получи при купуване на тази разновидност. Точките се начисляват след успешно завършване на поръчката.
  • Тегло (weight) – въведете, ако теглото на опцията надвишава или е по-малко от въведеното в таб Данни.

ВАЖНО! Не забравяйте да запазите с бутона „Запази“.

Таб | Профили

Вижте повече във Въведение в изпозлването на профили.

Таб | Намаление и Специален

разликата между намаление и специален продукт в опънкарт

Тези два таба се изпозлват когато имаме желание да продаваме продукт на намалена цена или да намалим цената на даден продукт при закупуване на повече от 1 брой. Друг вариант за намаляне на ценат ана даден продукт при закупуване на повече от един брой е въвеждането на опция – брой и съответните суми за бройки от продукта. Плюса при опцията е че може да се избере цена за всяко количество доакто тук в таб – намаление може да се избере цена за конкретен брой от продукта. В таб специален пък може да се въведе само един вид намаление еднакво и важащо за всеки закупейн брой.

Въвеждат се:

  • Клиентска група (customer group) – ако сте дефинирали клеинтски групи и съответно клиенти в тях, то тогава тези клиенти ще видят намалението. Създване на клиентски групи и използването им е една приятна тема по въпроса.
  • *Количество (quantity) – брой продукти на намалена цена
  • Приоритет (priority) – подредба на намаленията за даден продукт
  • Цена (price) – намалена цена
  • Начална и крайна дата (start and end dates) – изберете от календара с кликане на полето.

ВАЖНО! Не забравяйте да запазите с бутона „Запази“.

Таб | Изображение/картинка

Използвайте файловия мениджър за да добавите едно или повече изображения. Хубаво е тези изображения да имат описателни имена, да са разпределни по папки, да са авторски и да бъдат оптимизирани. Повече информация може да видите в Как да подготвим изображенията си за Web.

ВАЖНО! Не забравяйте да запазите с бутона „Запази“.

Таб | Наградни точки

В този таб може да изберете група потребители (клиентска група) и съответния брой точки, които клиента би спечелил в своя актив при закупвуане на продукта. Също така може да се посочи и броя точки необходим за закупуване на този продукт без да се налага заплащане.

ВАЖНО! Не забравяйте да запазите с бутона „Запази“.

Таб | Дизайн

Не променяйте, освен ако не знаете какво точно прави този таб.

Таб | Пазари

От тук се управляват свързани продавачи на стоките, които предлагате – Amazon, Google, Ebay и други.

ВАЖНО! Не забравяйте да запазите с бутона „Запази“ след всяка операция. Приемете го като приятелски съвет.